Friday, September 18, 2009

Program Puteri Menyusur Akar - Kunjungan Menjelang Syawal

Alhamdulillah, Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Ayer Hitam telah mengunjungi Pakcik Zabdi buat kali kedua dalam siri program Puteri Menyusur Akar - Kunjungan Menjelang Syawal di Kampung Parit Shukor Darat tepat jam 6 petang pada 17 September 2009. Pakcik Zabdi menyambut kehadiran kami dengan senyuman. Beliau sedang menyiapkan pangkin. Katanya, anaknya yang tinggal di Kedah akan pulang beraya..Jadi boleh mereka duduk-duduk di pangkin sambil bercerita.

Pada awalnya, YB Datuk Samsolbari Bin Jamali, Ketua UMNO Bahagian Ayer Hitam / ADUN Semarang berhasrat untuk bersama-sama kami dalam program ini,namun tidak berkesempatan. Kali nie, Abang Baadin, AJK Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ayer Hitam bersama isterinya Izan dan ibunya telah turut serta dalam rombongan kami.Kami agak terkilan kerana Haji Rashid Bin Abdul Hamid, Pen. Setiausaha Pergerakan Pemuda Bahg. tidak dapat bersama kami pada kali ini. Semasa rombongan kali pertama, beliaulah yang sudi mengiringi kami untuk berjumpa dengan Pakcik Zabdi. Saudara Yus dari Jabatan Kebajikan Masyarakat Batu Pahat turut bersama-sama kami pada kali ini. Syukur ke Hadrat Illahi kerana pada kali ini kami telah dipertemukan dengan isteri, anak dan menantu Pakcik Zabdi. Dapatlah kami mengeratkan hubungan bersama keluarga pakcik Zabdi.

Shasha, AJK Puteri teringat kepada atuknya kerana wajah Pakcik Zabdi seiras dengan atuknya. Mungkin Shasha bolehlah anggap Pakcik Zabdi sebagai Atuk Angkat. Buat Zura pula, dia mendengar kisah menarik yang disampaikan oleh isteri pakcik Zabdi berkaitan bunga yang ditanam di rumah pakcik nie.. Bunga Harum Sundal Malam..meremang bulu tengkuk zura bila dengar ceritanya..kebetulan pula kami berkunjung pada hari khamis..maknanya malam tu malam jumaat.. hehehheh...

Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Ayer Hitam merakamkan ribuan terima kasih kepada para dermawan yang menyumbangkan kuih raya, toto, pakaian, kain pelikat, kain batik, kain tudung, makanan bermasak, bahan masakan basah dan kering,tong air bersih dan wang ringgit. Kepada ahli-ahli rombongan, saya ucapkan terima kasih juga kerana sudi bersama-sama saya. Semoga segala pengorbanan masa dan tenaga kalian akan diberkati Allah SWT. Buat pengetahuan semua, YB Datuk Samsolbari Bin Jamali, Ketua UMNO Bahagian / ADUN Semarang memaklumkan bahawa permohonan rumah telah dibuat dan pakcik Zabdi telah menerima bantuan dari Jabatan Kemajuan Masyarakat sebanyak RM 300.00 sebulan. Marilah kita sama-sama mendoakan semoga permohonan rumah baru untuk pakcik zabdi diluluskan. Amin..









No comments:

Post a Comment